اضافه کردن Safe Mode به منوی Boot در Windows 8
Modern and latest
جدیترین برنامه ها، نرم افزارهای کاربردی و مطالب آموزشی
شنبه 8 مهر 1391برچسب:, :: 18:48 :: نويسنده : Mesut


1. ابتدا desktop را از مترو انتخاب کنید و پس از ورود به desktop روی آیکون Start کلیک کرده و گزینه search را انتخاب کنید.
2. از فهرست سمت راست گزینه apps را انتخاب و در کادر جستجو عبارت cmd را وارد کنید. همان طور که مشاهده می کنید همزمان با تایپ عبارت مربوط، آیکون ابزار cmd در سمت چپ به نمایش در می آید.

3. از فهرست نتایج روی cmd.exe کلیک راست کنید و پس از نمایش علامت چک مارک در کنار آن از پایین صفحه، سمت راست روی گزینه advanced کلیک کنید.
4. با انتخاب گزینه run as administrator این ابزار را با مجوز دسترسی مدیر
سیستم اجرا کنید. (چنانچه پنجره کنترل حساب کاربر به نمایش درآمد گزینه yes را انتخاب کنید.

5. پس از اجرای cmd، فرمان bcdedit / enum / v را در آن وارد کنید و کلید اینتر را فشار دهید

6. باید از فهرست اطلاعات موجود، گزینه identifier را در بخشwindows boot loader  که عبارت مقابل گزینه description  در آن windows developer preview است را پیدا کنید، سپس با کلیک راست در بخشی از پنجره cmd، گزینه mark را انتخاب کنید. متن نوشته شده در مقابل عبارت identifier را به طور کامل همراه با علامات قلاب به حالت انتخاب درآورده و کلید اینتر را فشار دهید تا در حافظه موقت ویندوز کپی شوند.
7. عبارت bcdedit / copy را در خط فرمان وارد کرده و یک فاصله خالی(space)  نیز پس از آن اضافه کنید ؛ مجدد روی صفحه کلیک راست کرده و این بار گزینه paste را انتخاب کنید. مشاهده می کنید که عبارت کپی شده در مرحله قبل به فرمان وارد شده اضافه می شود. در ادامه باید مجددا یک فاصله خالی به انتهای فرمان اضافه کرده و عبارت زیر را نیز به آن اضافه کنید تا فرمان کامل شود:  d windows 8 developer preview (safe mode) /

پس از تکمیل فرمان با فشردن کلید اینتر فرمان را اجرا کنید و پنجره cmd را ببندید.
8. همان گونه که با طی مراحل 1 تا 4، ابزار cmd را اجرا کردید با نوشتن عبارت msconfig در کادر جستجو، ابزار msconfig.exe  را نیز اجرا کنید.

9. به تب boot مراجعه کرده و از فهرست موجود، گزینه windows 8 developer preview (safe mode) را انتخاب کنید. علامت چک مارک کنار عبارت safe boot را نیز فعال کرده و گزینه minimal را از گزینه های موجود در آن انتخاب کنید.

10. با انتخاب گزینه  ok، تغییرات ذخیره می شود و ویندوز با نمایش پنجره ای از شما می پرسد که مایل به راه اندازی مجدد ویندوز هستید یا خیر؟ در صورت دریافت پاسخ موافق ویندوز راه اندازی مجدد شده و به طور خودکار در حالت امن بوت می شود. (گاهی اوقات پس از راه اندازی مجدد ویندوز شما در حالت امن بوت نمی شود و صفحه ای به نمایش در می آید که با انتخاب گزینه windows 8 developer preview (safe mode) می توانید ورود به حالت امن را انجام دهید.

  فایل آموزشی به همراه تصاویر را می توانید دانلود کنید 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: